неділя, 21 листопада 2021 р.

 План заходів щодо проведення акції « 16 днів проти гендерно зумовленого насильства"

по Лубенській ЗШ І-ІІІ ступенів №7 ім В. Роїк

 

1.

 

 

Оголошення про початок проведення акції.

Оновлення інформації на сайті школи «16 днів проти гендерно зумовленого насильства»

1-11

25.11.2021

Класні керівники

Сагайдак Л.М.

Тараненко Т.В.

2.

Книжково-ілюстративна виставка в бібліотеці «Насильству - стоп»

1-11

25.11-10.12


Бібліотекар

Алєксандрова Л.В.

3.

Профілактична загальношкільна акція «Синя стрічка – проти насильства»

1-11

25.11

Сагайдак Л.М.

Учнівське самоврядування

4.

Вивчення проблеми булінгу за допомогою онлайн-сервісу для анонімного опитування учнів з метою оновлення статистичних даних та можливості слідкувати за динамікою проблеми

5-11

Протягом акції

 

Заступник 


директора з НВР

Дмитренко О.В.

Соціальний педагог

Сабадаш С.Ю.

5.

Виховна година «Ми за світ проти насилля»

8-11

26.11

Класні керівники

6.

Конкурс малюнків «Щаслива сім’я без насильства»

1-7

26.11-29.11

Вчителі образотворчого мистецтва, відповідальні за виставку Черевко Н.В., Неділя Н.М.

7.

Розповсюдження буклетів «Протидія жорстокого поводження з дітьми»

1-11

29.11- 30.11

Практичний психолог

Дончик В.М.

Соціальний педагог

Сабадаш С.Ю.

8.

Бесіда  «СНІД: подумай про майбутнє - обери життя»

Опитування, анкетування учнів щодо знань про ВІЛ/СНІД, попередження

про небезпеку інфікування.

 

9-11

01.12

Медична сестра

Ільїна Л.

Практичний психолог

Дончик В.М.

9.

Онлайн – квест з безпечного працевлаштування

https://stoptrafficking.org/#about

https://quest.stoptrafficking.org/start

 

10-11

02.12

 

Учні 10-11 класів

10.

Перегляд і обговорення фільмів „Ловці мрій” , «Максим» (торгівля людьми)

https://youtu.be/jQ90seP4uQQ

https://youtu.be/pKhXIgSiEjI

 

1-6

02.12

Класні керівники

11.

Перегляд і обговорення   документального фільму «Життя на продаж» 

https://youtu.be/3yGUs-F_4cE

 

10-11

02.12

Класні керівники

12.

Уроки спілкування  «Дивіться на нас як на рівних»

Перегляд і обговорення короткометражного фільму «Квиток без місця»

https://youtu.be/SRX6ypKNPZk

 Написання листів-звернення до людей з особливими потребами

6-11

03.12

 

Класні керівники

13.

Уроки спілкування  «П’ять кроків назустріч»

Перегляд і обговорення мультфільму «Мотузки»

https://youtu.be/Sb3h3HKuvQI

Написання листів-звернення до людей з особливими потребами.

1-5

04.12

Класні керівники

14.

 Зустрічі з волонтерами

«Твори добро » до Міжнародного дня волонтера

 

1-11

05.12

 

Сагайдак Л.М.

Учнівське самоврядування

15.

Диспут «Корупція: суть, причини, наслідки»

 

 

Протягом акції

 

Вчитель історії

Лисенко О.Ю.

16.

Виставка малюнків  плакатів до Дня права «Світ моїх прав»

 

1-11

10.12

 

Відповідальні за виставку Тригуб О.А., Тараненко Т.В.

17.

Виставки друкованих видань до міжнародного Дня прав людини

1-11

10. 12

Бібліотекар

18.

Інтелектуальна гра «Ерудити правознавства»

 

 

Протягом акції

 

Вчитель історії

Карпенко О.М.

 

19.

Імітаційна гра для молодших школярів  «Якщо тебе ображають»

 

1-4

Протягом акції

 

Практичний психолог

Дончик В.М.

Соціальний педагог

Сабадаш С.Ю.

 

20.

Імітаційна гра для учнів середніх класів «Розкажи про насильство

 

5-7

Протягом акції

 

Практичний психолог

Дончик В.М.

Соціальний педагог

Сабадаш С.Ю.

21.

Бесіди з батьками щодо недопущення жорстокого поводження з дітьми та

домашнього насильства, відповідальності за порушення норм законів України «Про запобігання та протидію домашньому  насильству»

 

1-11

Протягом акції

 

Класні керівники

 

22.

 Зустрічі з працівниками правоохоронних органів

1-11

Протягом акції

 

Заступник директора з НВР

середа, 13 жовтня 2021 р.

Школа безпеки

 В Україні та Європі кожна п’ята дитина зазнала бодай однієї форми сексуального насильства офлайн. У 70–80% цих випадків агресором є людина, яку дитина добре знає (близький родич, друзі родини, тренери тощо).

«Нереальний» та анонімний, Інтернет – ще небезпечніше місце. Наприклад, 17,6 % дітей готові зустрітися з онлайн-незнайомцями в реальному житті. Відтак, за останній рік 1 з 4 дітей (23,5%) зіткнулися бодай із однією з форм сексуального насильства онлайн.

Але чи не найбільше нас в Українському фонді «Благополуччя дітей» турбує те, що майже половина дітей НЕ поділилися ситуацією насильства, що з ними трапилася в мережі. А переважна більшість тих, хто поділилися (77,6%), розповіли друзям і подругам. Тільки третина розповіла дорослим: батькам, старшим сестрам чи братам, іншим довіреним людям.

Про що це говорить нам, тямущим, усвідомленим дорослим?

  • По-перше, наш дорослий обов’язок – зосередитися на попередженні.
  • По-друге, ми повинні виховувати дітей в культурі безпеки – демонструвати її своїм прикладом, навчати правил безпечної поведінки та вчити розпізнавати ризики відповідно до віку.
  • По-третє, діти мають нам довіряти – і у наших руках побудувати ці довірливі взаємини з ними та вчасно прийти на допомогу, якщо вона потрібна.

четвер, 23 вересня 2021 р.

 





 

Профілактика булінгу та кібербулінгу в учнівському середовищі


КатегоріяSTOP БУЛІНГ

     Нині серед учнівської молоді надзвичайно загострилася проблема насильства, здійснюваного самими дітьми одне до одного. Останніми роками визнано поширення в освітній практиці такого явища, як шкільний булінг. Це соціальна проблема всього світу протягом останніх ста років, однак вона ще й досі не вивчена. Перші публікації в Україні з’явилися 2005 р.

     Булінг (bullying, від анг. bully - хуліган, забіяка, задирака, грубіян, насильник) визначається як утиск, дискримінація, цькування. Цей термін означає тривалий процес свідомого жорстокого ставлення (фізичного і психічного) з боку дитини або групи до іншої дитини або інших дітей.

    Мотивацією до булінгу стають заздрість, помста, відчуття неприязні, прагнення відновити справедливість; боротьба за владу; потреба підпорядкування лідерові, нейтралізації суперника, самоствердження тощо аж до задоволення садистських потреб окремих осіб.

     Як свідчить практика, форми шкільного булінгу можуть бути різними:

  • систематичні кепкування з будь-якого приводу (від національності до зовнішнього вигляду дитини);
  • задирство;
  • фізичні і психічні приниження;
  • різного виду знущання;
  • бойкот та ігнорування;
  • псування особистих речей та ін. 

     Хулігани (булі) надзвичайно винахідливі. Новітній їхній «винахід» - кібербулінг, тобто знущання з використанням електронних засобів комунікації.

     Кібербулінг  - це жорстокі дії з метою дошкулити, нашкодити, принизити дитину, в яких використовуються інформаційно-комунікаційні засоби: мобільні телефони, електронна пошта, соціальні мережі тощо.

     Дослідники пропонують таку найзагальнішу класифікацію всіх видів булінгу:

1-ша група - прояви, пов’язані переважно з активними формами приниження;

2-га група - прояви, пов’язані зі свідомою ізоляцією, обструкцією скривджених.

     Соціальна структура булінгу, як правило, має три елементи, а саме:

  • переслідувач (булі);
  • жертва;
  • спостерігач.

     У сучасній науці існує декілька підходів до вивчення булінгу. Одні дослідники зосереджують увагу на пошуку й визначенні особистісних рис, характерних для особи булі та його жертви. Інші намагаються розглядати булінг як соціально-психологічний процес.

     Ось як визначає типові риси учнів, схильних ставати булі, норвезький психолог Д. Ольвеус:

  • вони відчувають сильну потребу панувати й підпорядковувати собі інших учнів, переслідуючи власні цілі; вони імпульсивні й легко шаленіють;
  • вони часто зухвалі та агресивні в ставленні до дорослих (передусім батьків і вчителів);
  • вони не виявляють співчуття до своїх жертв;
  • якщо це хлопчики, вони зазвичай фізично сильніші за інших. 

     Типові жертви булінгу також мають свої характерні риси:

  • вони полохливі, вразливі, замкнуті й соромливі;
  • вони часто тривожні, невпевнені в собі, нещасній мають низьку самоповагу;
  • вони схильні до депресії й частіше за своїх ровесників думають про самогубство;
  • вони часто не мають жодного близького друга та успішніше спілкуються з дорослими, ніж із однолітками;
  • якщо це хлопчики, вони можуть бути фізичнослабшими за своїх ровесників. 

     Ці риси є водночас і причиною, і наслідком булінгу. У той самий час, на думку окремих дослідників, відтворити типовий портрет агресора та жертви неможливо.

     Деякі психологи фіксують увагу не стільки на індивідуальних властивостях дитини, скільки на її місці в групі. Ті діти, які активно не включені в групові процеси, тримаються осібно, менш товариські, як правило, є аутсайдерами і їх (інколи більш обдарованих і талановитих) не люблять у групі. У таких випадках знаходиться хтось, хто бере на себе роль виконавця групової волі. У результаті виникає булінг.

     Говорячи про спостерігачів (ким би вони не були), учені відзначають такі їх типові характерні риси, як відчуття провини і відчуття власного безсилля.

     Практично в усіх країнах булінг більш поширений серед хлопчиків, ніж серед дівчаток, і його жертвами також частіше стають хлопчики. Це не просто пустощі або грубість, а особлива форма взаємин.

     Кажучи про форми прояву булінгу, найбільш типові для хлопчиків і дівчаток, слід зазначити, що якщо хлопчики частіше вдаються до фізичного булінгу (стусани, поштовхи тощо), то дівчатка більш охоче користуються такими формами тиску, як поширення пліток, виключення з кола спілкування.

 

Шкільний булінг — явище системне й комплексне 

 

     Тому, до  профілактики цього явища безперечно долучаються учителі, соціальні педагоги, шкільні психологи.



  Інформація для учасників освітнього процесу.


Шановні учні, батьки, вчителі. У кожного із нас протягом життя виникають певні труднощі. Особливо складно пережити такі моменти дітям та підліткам. Саме для допомоги дітям та батькам у нашій школі працює скринька довіри. 






Ще ви можете особисто звернутися за допомогою до наших фахівців:

заступник директора з навчально- виховної роботи Дмитренко Ольга Володимирівна 
+38(099)2223403

соціальний педагог Сабадаш Світлана Юріївна
+38(050)2940180

Ще надаємо телефони гарячих ліній:





середа, 28 квітня 2021 р.

 



Інтернет – це така ж реалія нашого життя, як телефон або телевізор. Далеко не всі батьки нашої гімназії усвідомлюють, наскільки важливу роль відіграє Інтернет в житті їхніх дітей. Варто прийти до розуміння, що батьки учнів несуть таку ж відповідальність за поведінку своїх дітей в Інтернеті, як і на вулиці. Інакше діти можуть зіткнутися із цілком реальними негативними результатами віртуального спілкування. Через те, пропонуємо батькам ознайомитися з актуальною інформацією, для збереження здоров’я дітей.

5 простих правил для батьків

  • Підвищуйте власну комп'ютерну та інтернет-обізнаність.
  • Опановуйте Інтернет разом із дитиною.
  • Станьте другом дитині у соціальній мережі, або попросіть близьких знайомих зробити це.
  • Встановіть «Батьківський контроль». Регулярно оновлюйте антивірус.
  • Створіть територію безпечного Інтернету. Використовуйте поновлюваний перелік безпечних для дитини сайтів.

Що роблять в онлайні підлітки
Підлітки завантажують музику, використовують обмін миттєвими повідомленнями, електронну пошту та грають в онлайнові ігри. Вони активно використовують пошукові сервери для знаходження інформації в Internet. Більшість підлітків відвідували чат-кімнати, і багато з них брали участь у дорослих або приватних чатах.

Цікаві цифри, факти, події (за матеріалами наукових досліджень)
78% українських дітей старше 6 років користуються Інтернетом;
24% батьків не знають про те, що їхні діти виходять в Інтернет через мобільні телефони;
9% батьків не підозрюють, що їхні діти виходять в Інтернет через мобільні телефони батьків;
8% батьків не знають, що їхні діти відвідують Інтернет-клуби;
27% дітей зізналися, що в Інтернеті з ними контактували незнайомці, третина з них пішли на контакт;
28% висилали фото віртуальним знайомим;
7% ділилися в Інтернеті інформацією про сім’ю.

Про інтернет-залежність
Підтримання здорового балансу між засобами розваг та іншими видами діяльності в житті дітей було завжди проблемою для батьків. Internet зробив це завдання ще більш складним. Можливості, які надає Internet для спілкування та онлайнових ігор, означають, що багато дітей і підлітків втрачають відчуття часу, знаходячись в онлайні. Ось кілька порад, як можна допомогти вашим дітям встановити здоровий баланс між використанням Internet та іншими видами діяльності

  • У розмові з дитиною, в якої є ознаки інтернет-залежності, важливо не протиставляти інтернету реальне життя, а показати, як вони можуть доповнювати одне одного! Ваша дитина безмірно захоплена іграми-стрілялками? Чудово, запропонуйте їй стати сильним героєм не тільки на екрані мобільного телефону або монітора, а насправді зайнятися спортом, навчитися прийомам самооборони тощо. Сходіть разом у спортзал, зіграйте в підходящу спортивну гру.
  • Важливо правильно використати властиву кожній дитині рису – цікавість! Добре знаючи свою дитину, ви обов'язково знайдете в навколишньому світі речі, які її неодмінно зацікавлять.
  • Розробіть правила використання Інтернету. Постарайтеся встановити такі часові обмеження на роботу в Інтернеті, щоб у дитини залишався час для інших занять і, головне, для фізичної активності. Комп'ютер краще розміщати не в дитячій кімнаті, а в кімнаті для дорослих. Тоді у вас буде більше можливостей слідкувати за тим, що дитина на ньому робить.
  • Обов'язково проаналізуйте свою поведінку – чи не занадто багато часу Ви проводите в Інтернеті? Адже діти прагнуть брати приклад зі своїх батьків.

Норми, визначені Міністерством охорони здоров’я України — час використання комп’ютера протягом тижня:

  • 6 років — 30-45 хвилин;
  • 7-11 років — 2 години, але не більше 1 години на добу;
  • 12-14 років — 2,5 години, але не більше 1 години на добу;
  • 15-16 років — 7 годин, але не більше 1 години на добу.

пʼятниця, 23 квітня 2021 р.

  Фінансова грамотність є надзвичайно важливою навичкою, яка допомагає кожному з нас ефективно управляти своїми фінансами, зберігати і прим...