понеділок, 6 грудня 2021 р.
неділя, 21 листопада 2021 р.
План заходів щодо проведення акції « 16 днів проти гендерно зумовленого насильства"
по Лубенській ЗШ І-ІІІ ступенів №7 ім В. Роїк
1.
|
Оголошення про початок проведення акції. Оновлення
інформації на сайті школи «16 днів проти гендерно зумовленого насильства» |
1-11 |
25.11.2021 |
Класні керівники Сагайдак Л.М. Тараненко Т.В. |
2. |
Книжково-ілюстративна
виставка в бібліотеці «Насильству - стоп» |
1-11 |
25.11-10.12 |
Бібліотекар Алєксандрова Л.В. |
3. |
Профілактична загальношкільна акція «Синя стрічка – проти насильства» |
1-11 |
25.11 |
Сагайдак Л.М. Учнівське самоврядування |
4. |
Вивчення
проблеми булінгу за допомогою онлайн-сервісу для анонімного опитування учнів
з метою оновлення статистичних даних та можливості слідкувати за динамікою
проблеми |
5-11 |
Протягом акції
|
Заступник
Дмитренко О.В. Соціальний педагог Сабадаш С.Ю. |
5. |
Виховна
година «Ми за світ проти насилля» |
8-11 |
26.11 |
Класні керівники |
6. |
Конкурс
малюнків «Щаслива сім’я без насильства» |
1-7 |
26.11-29.11 |
Вчителі образотворчого мистецтва, відповідальні за
виставку Черевко Н.В., Неділя Н.М. |
7. |
Розповсюдження буклетів «Протидія
жорстокого поводження з дітьми» |
1-11 |
29.11- 30.11 |
Практичний психолог Дончик В.М. Соціальний педагог Сабадаш С.Ю. |
8. |
Бесіда «СНІД:
подумай про майбутнє - обери життя» Опитування, анкетування учнів щодо знань про ВІЛ/СНІД,
попередження про небезпеку інфікування.
|
9-11 |
01.12 |
Медична сестра Ільїна Л. Практичний психолог Дончик В.М. |
9. |
Онлайн – квест з безпечного працевлаштування https://stoptrafficking.org/#about https://quest.stoptrafficking.org/start
|
10-11 |
02.12
|
Учні 10-11 класів |
10. |
Перегляд і обговорення фільмів „Ловці мрій” , «Максим»
(торгівля людьми)
|
1-6 |
02.12 |
Класні керівники |
11. |
Перегляд і обговорення документального фільму
«Життя на продаж»
|
10-11 |
02.12 |
Класні керівники |
12. |
Уроки спілкування «Дивіться на нас
як на рівних» Перегляд і обговорення короткометражного фільму «Квиток
без місця» Написання
листів-звернення до людей з особливими потребами |
6-11 |
03.12
|
Класні керівники |
13. |
Уроки спілкування «П’ять кроків назустріч» Перегляд і обговорення мультфільму «Мотузки» Написання листів-звернення до людей з особливими
потребами. |
1-5 |
04.12 |
Класні керівники |
14. |
Зустрічі з
волонтерами «Твори
добро » до Міжнародного дня волонтера
|
1-11 |
05.12
|
Сагайдак Л.М. Учнівське самоврядування |
15. |
Диспут
«Корупція: суть, причини, наслідки»
|
|
Протягом акції
|
Вчитель історії Лисенко О.Ю. |
16. |
Виставка
малюнків плакатів до Дня
права «Світ моїх прав»
|
1-11 |
10.12
|
Відповідальні за виставку Тригуб О.А., Тараненко Т.В. |
17. |
Виставки друкованих видань до міжнародного Дня прав людини |
1-11 |
10. 12 |
Бібліотекар |
18. |
Інтелектуальна
гра «Ерудити правознавства»
|
|
Протягом акції
|
Вчитель історії Карпенко О.М.
|
19. |
Імітаційна
гра для молодших школярів «Якщо тебе ображають»
|
1-4 |
Протягом акції
|
Практичний психолог Дончик В.М. Соціальний педагог Сабадаш С.Ю.
|
20. |
Імітаційна
гра для учнів середніх класів «Розкажи про насильство
|
5-7 |
Протягом акції
|
Практичний психолог Дончик В.М. Соціальний педагог Сабадаш С.Ю. |
21. |
Бесіди з
батьками щодо недопущення жорстокого поводження з дітьми та домашнього
насильства, відповідальності за порушення норм законів України «Про запобігання та протидію
домашньому насильству»
|
1-11 |
Протягом акції
|
Класні керівники
|
22. |
Зустрічі з працівниками правоохоронних органів |
1-11 |
Протягом акції
|
Заступник директора з НВР |
пʼятниця, 19 листопада 2021 р.
неділя, 14 листопада 2021 р.
понеділок, 18 жовтня 2021 р.
середа, 13 жовтня 2021 р.
Школа безпеки
В Україні та Європі кожна п’ята дитина зазнала бодай однієї форми сексуального насильства офлайн. У 70–80% цих випадків агресором є людина, яку дитина добре знає (близький родич, друзі родини, тренери тощо).
«Нереальний» та анонімний, Інтернет – ще небезпечніше місце. Наприклад, 17,6 % дітей готові зустрітися з онлайн-незнайомцями в реальному житті. Відтак, за останній рік 1 з 4 дітей (23,5%) зіткнулися бодай із однією з форм сексуального насильства онлайн.
Але чи не найбільше нас в Українському фонді «Благополуччя дітей» турбує те, що майже половина дітей НЕ поділилися ситуацією насильства, що з ними трапилася в мережі. А переважна більшість тих, хто поділилися (77,6%), розповіли друзям і подругам. Тільки третина розповіла дорослим: батькам, старшим сестрам чи братам, іншим довіреним людям.
Про що це говорить нам, тямущим, усвідомленим дорослим?
- По-перше, наш дорослий обов’язок – зосередитися на попередженні.
- По-друге, ми повинні виховувати дітей в культурі безпеки – демонструвати її своїм прикладом, навчати правил безпечної поведінки та вчити розпізнавати ризики відповідно до віку.
- По-третє, діти мають нам довіряти – і у наших руках побудувати ці довірливі взаємини з ними та вчасно прийти на допомогу, якщо вона потрібна.
четвер, 23 вересня 2021 р.
Профілактика булінгу та кібербулінгу в учнівському середовищі
Категорія: STOP БУЛІНГ
Нині серед учнівської молоді надзвичайно загострилася проблема насильства, здійснюваного самими дітьми одне до одного. Останніми роками визнано поширення в освітній практиці такого явища, як шкільний булінг. Це соціальна проблема всього світу протягом останніх ста років, однак вона ще й досі не вивчена. Перші публікації в Україні з’явилися 2005 р.
Булінг (bullying, від анг. bully - хуліган, забіяка, задирака, грубіян, насильник) визначається як утиск, дискримінація, цькування. Цей термін означає тривалий процес свідомого жорстокого ставлення (фізичного і психічного) з боку дитини або групи до іншої дитини або інших дітей.
Мотивацією до булінгу стають заздрість, помста, відчуття неприязні, прагнення відновити справедливість; боротьба за владу; потреба підпорядкування лідерові, нейтралізації суперника, самоствердження тощо аж до задоволення садистських потреб окремих осіб.
Як свідчить практика, форми шкільного булінгу можуть бути різними:
- систематичні кепкування з будь-якого приводу (від національності до зовнішнього вигляду дитини);
- задирство;
- фізичні і психічні приниження;
- різного виду знущання;
- бойкот та ігнорування;
- псування особистих речей та ін.
Хулігани (булі) надзвичайно винахідливі. Новітній їхній «винахід» - кібербулінг, тобто знущання з використанням електронних засобів комунікації.
Кібербулінг - це жорстокі дії з метою дошкулити, нашкодити, принизити дитину, в яких використовуються інформаційно-комунікаційні засоби: мобільні телефони, електронна пошта, соціальні мережі тощо.
Дослідники пропонують таку найзагальнішу класифікацію всіх видів булінгу:
1-ша група - прояви, пов’язані переважно з активними формами приниження;
2-га група - прояви, пов’язані зі свідомою ізоляцією, обструкцією скривджених.
Соціальна структура булінгу, як правило, має три елементи, а саме:
- переслідувач (булі);
- жертва;
- спостерігач.
У сучасній науці існує декілька підходів до вивчення булінгу. Одні дослідники зосереджують увагу на пошуку й визначенні особистісних рис, характерних для особи булі та його жертви. Інші намагаються розглядати булінг як соціально-психологічний процес.
Ось як визначає типові риси учнів, схильних ставати булі, норвезький психолог Д. Ольвеус:
- вони відчувають сильну потребу панувати й підпорядковувати собі інших учнів, переслідуючи власні цілі; вони імпульсивні й легко шаленіють;
- вони часто зухвалі та агресивні в ставленні до дорослих (передусім батьків і вчителів);
- вони не виявляють співчуття до своїх жертв;
- якщо це хлопчики, вони зазвичай фізично сильніші за інших.
Типові жертви булінгу також мають свої характерні риси:
- вони полохливі, вразливі, замкнуті й соромливі;
- вони часто тривожні, невпевнені в собі, нещасній мають низьку самоповагу;
- вони схильні до депресії й частіше за своїх ровесників думають про самогубство;
- вони часто не мають жодного близького друга та успішніше спілкуються з дорослими, ніж із однолітками;
- якщо це хлопчики, вони можуть бути фізичнослабшими за своїх ровесників.
Ці риси є водночас і причиною, і наслідком булінгу. У той самий час, на думку окремих дослідників, відтворити типовий портрет агресора та жертви неможливо.
Деякі психологи фіксують увагу не стільки на індивідуальних властивостях дитини, скільки на її місці в групі. Ті діти, які активно не включені в групові процеси, тримаються осібно, менш товариські, як правило, є аутсайдерами і їх (інколи більш обдарованих і талановитих) не люблять у групі. У таких випадках знаходиться хтось, хто бере на себе роль виконавця групової волі. У результаті виникає булінг.
Говорячи про спостерігачів (ким би вони не були), учені відзначають такі їх типові характерні риси, як відчуття провини і відчуття власного безсилля.
Практично в усіх країнах булінг більш поширений серед хлопчиків, ніж серед дівчаток, і його жертвами також частіше стають хлопчики. Це не просто пустощі або грубість, а особлива форма взаємин.
Кажучи про форми прояву булінгу, найбільш типові для хлопчиків і дівчаток, слід зазначити, що якщо хлопчики частіше вдаються до фізичного булінгу (стусани, поштовхи тощо), то дівчатка більш охоче користуються такими формами тиску, як поширення пліток, виключення з кола спілкування.
Шкільний булінг — явище системне й комплексне
Тому, до профілактики цього явища безперечно долучаються учителі, соціальні педагоги, шкільні психологи.
Інформація для учасників освітнього процесу.
середа, 28 квітня 2021 р.
Поради батькам щодо безпечного використання мережі Інтернет
Інтернет – це така ж реалія нашого життя, як телефон або телевізор. Далеко не всі батьки нашої гімназії усвідомлюють, наскільки важливу роль відіграє Інтернет в житті їхніх дітей. Варто прийти до розуміння, що батьки учнів несуть таку ж відповідальність за поведінку своїх дітей в Інтернеті, як і на вулиці. Інакше діти можуть зіткнутися із цілком реальними негативними результатами віртуального спілкування. Через те, пропонуємо батькам ознайомитися з актуальною інформацією, для збереження здоров’я дітей.
5 простих правил для батьків
- Підвищуйте власну комп'ютерну та інтернет-обізнаність.
- Опановуйте Інтернет разом із дитиною.
- Станьте другом дитині у соціальній мережі, або попросіть близьких знайомих зробити це.
- Встановіть «Батьківський контроль». Регулярно оновлюйте антивірус.
- Створіть територію безпечного Інтернету. Використовуйте поновлюваний перелік безпечних для дитини сайтів.
Що роблять в онлайні підлітки
Підлітки завантажують музику, використовують обмін миттєвими повідомленнями, електронну пошту та грають в онлайнові ігри. Вони активно використовують пошукові сервери для знаходження інформації в Internet. Більшість підлітків відвідували чат-кімнати, і багато з них брали участь у дорослих або приватних чатах.
Цікаві цифри, факти, події (за матеріалами наукових досліджень)
78% українських дітей старше 6 років користуються Інтернетом;
24% батьків не знають про те, що їхні діти виходять в Інтернет через мобільні телефони;
9% батьків не підозрюють, що їхні діти виходять в Інтернет через мобільні телефони батьків;
8% батьків не знають, що їхні діти відвідують Інтернет-клуби;
27% дітей зізналися, що в Інтернеті з ними контактували незнайомці, третина з них пішли на контакт;
28% висилали фото віртуальним знайомим;
7% ділилися в Інтернеті інформацією про сім’ю.
Про інтернет-залежність
Підтримання здорового балансу між засобами розваг та іншими видами діяльності в житті дітей було завжди проблемою для батьків. Internet зробив це завдання ще більш складним. Можливості, які надає Internet для спілкування та онлайнових ігор, означають, що багато дітей і підлітків втрачають відчуття часу, знаходячись в онлайні. Ось кілька порад, як можна допомогти вашим дітям встановити здоровий баланс між використанням Internet та іншими видами діяльності
- У розмові з дитиною, в якої є ознаки інтернет-залежності, важливо не протиставляти інтернету реальне життя, а показати, як вони можуть доповнювати одне одного! Ваша дитина безмірно захоплена іграми-стрілялками? Чудово, запропонуйте їй стати сильним героєм не тільки на екрані мобільного телефону або монітора, а насправді зайнятися спортом, навчитися прийомам самооборони тощо. Сходіть разом у спортзал, зіграйте в підходящу спортивну гру.
- Важливо правильно використати властиву кожній дитині рису – цікавість! Добре знаючи свою дитину, ви обов'язково знайдете в навколишньому світі речі, які її неодмінно зацікавлять.
- Розробіть правила використання Інтернету. Постарайтеся встановити такі часові обмеження на роботу в Інтернеті, щоб у дитини залишався час для інших занять і, головне, для фізичної активності. Комп'ютер краще розміщати не в дитячій кімнаті, а в кімнаті для дорослих. Тоді у вас буде більше можливостей слідкувати за тим, що дитина на ньому робить.
- Обов'язково проаналізуйте свою поведінку – чи не занадто багато часу Ви проводите в Інтернеті? Адже діти прагнуть брати приклад зі своїх батьків.
Норми, визначені Міністерством охорони здоров’я України — час використання комп’ютера протягом тижня:
- 6 років — 30-45 хвилин;
- 7-11 років — 2 години, але не більше 1 години на добу;
- 12-14 років — 2,5 години, але не більше 1 години на добу;
- 15-16 років — 7 годин, але не більше 1 години на добу.
Фінансова грамотність є надзвичайно важливою навичкою, яка допомагає кожному з нас ефективно управляти своїми фінансами, зберігати і прим...
-
Чому діти діляться відвертим контентом та чи є законним перегляд та поширення таких фото та відео? Новий звіт британської організації Intern...