УПРАВЛІННЯ
ОСВІТИ ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ
ЛУБЕНСЬКОЇ
МІСЬКОЇ РАДИ
ГІМНАЗІЯ ІМЕНІ ГЕРОЯ УКРАЇНИ ВІРИ РОЇК
ЛУБЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ЛУБЕНСЬКОГО РАЙОНУ
ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Н А К А З
Код ЄДРПОУ 25165860
09.01.2025
Лубни № 8-о/д
Про запобігання та протидію булінгу
(цькуванню)
в закладі освіти на 2025 рік
На
виконання Указу президента України №195/2020 «Про Національну стратегію
розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській
школі», Указу Президента № 64/2022 від 24.02.2022 «Про введення воєнного стану
в Україні», відповідно до Конституції
України, Конвенції ООН про права дитини, законів України «Про освіту», «Про
загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», Закону України від
18.12.2018 № 2657-VІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України
щодо протидії булінгу», на виконання Наказу Міністерства освіти і науки
України від 28.12.2019 року №1646 «Деякі питання реагування на випадки
булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах
освіти», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України
від 03.02.2020 року за № 111/34394, наказу
Міністерства освіти і науки від 26.02.2020 року № 293 «Про затвердження
плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в
закладах освіти», наказу МОН від 20.03.2020 №420 «Про внесення змін до наказу
Міністерства освіти і науки України від 26 лютого 2020 року № 293», листа
Міністерства освіти і науки від 20.03.2020 року №6/480-20 «Про план
заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в
закладах освіти», листа МОН від 14.08.2020 № 1/9-436 «Про створення безпечного
освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу
(цькуванню)», з метою створення безпечного
освітнього середовища в закладі освіти, вільного від насильства та булінгу
(цькування), організації роботи щодо профілактики булінгу, правопорушень,
виховання в учнів таких цінностей як толерантність, повага, порядність,
гармонійне спілкування та співіснування у суспільстві, забезпечення
комфортних умов навчання, створення освітнього середовища, вільного від
будь-яких форм насильства, попередження поширення негативних явищ в учнівському
середовищі
НАКАЗУЮ:
1. Створити комісію з розгляду
випадків булінгу в гімназії, обстеження території гімназії, з метою виявлення
небезпечних місць та сприятливих для вчинення булінгу (цькування) в складі:
Гринь І.М. – директора , голови комісії
Дмитренко О.В. – заступника директора з НВР,
заступника голови комісії
Кононович Л.І. – вчителя української мови і
літератури, секретаря комісії
Членів комісії:
Василенка О.М. – вчителя фізкультури
Устименко Л.І. – вчителя початкових класів, класного
керівника 1-А класу
Циганника С.Г. – вчителя історії
Шуть
Л.В. – вчителя української мови і літератури, класного керівника 5-А
класу
Неділі
Н.М. – вчителя інформатики
Крохмальової
С.В. – вчителя англійської мови
Сабадаш
С.Ю. – педагога соціального, психолога практичного
2.
Комісії опрацювати Порядок реагування на випадки булінгу (цькування) та
Порядок застосування заходів виховного впливу та розробити План заходів із
запобігання та протидії булінгу ( цькування), різних форм насилля в школі
3. Класним
керівникам 1-9класів:
3.1. нести персональну відповідальність за
дотримання законодавства щодо захисту суспільної моралі, попередження випадків
жорстокості та насильства серед неповнолітніх, активізувати діяльність,
спрямовану на розвиток духовності та зміцнення моралі у дітей;
3.2. проводити виховні години у сфері
запобігання та протидії домашньому насильству, що спрямовані на захист прав та
інтересів осіб, які постраждали від такого насильства;
3.3. у разі виявлення ознак чи факторів, що
можуть вказувати на домашнє насильство, складні життєві обставини, жорстоке
поводження з дитиною або ризики щодо їх виникнення стосовно дитини, повідомити
керівникові закладу освіти, заступникам директора чи соціальному педагогу таку
інформацію, з метою планування подальших дій щодо заходів з надання медичної,
психологічної або іншої допомоги постраждалому.
4.
Працівникам закладу:
4.1.
Проводити інформаційно-просвітницькі заходи із запобігання та протидії
насильству та жорстокому поводженні, спрямованих на створення в школі
безпечного освітнього середовища.
4.2.
Формувати в
учасників освітнього процесу толерантне ставлення
один до одного.
4.3.
Уникати проявів жорстокого ставлення до учнів,
приниження їхньої честі, гідності та інших форм насильства
(фізичного або психічного).
4.4.
Посилити індивідуальну роботу з учнями, схильними до правопорушень та їх
батьками.
4.5.
Повідомляти директора гімназії про випадки булінгу (цькування), учасниками або
свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до
інших осіб за зовнішніми ознаками, або, про які отримали достовірну
інформацію від інших осіб.
4.6.
Вживати невідкладних заходів або викликати бригаду екстреної (швидкої) медичної
допомоги для надання екстреної медичної допомоги.
4.7.
Звернутись (за потреби) до територіальних органів (підрозділів) Національної
поліції України.
4.8.
Повідомити керівника закладу освіти та принаймні одного з батьків або інших
законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною
булінгу (цькування), насильства.
4.9. Крутько Т. В. – секретарю
школи реєструвати всі заяви від учнів, працівників гімназії, батьків про
випадки булінгу, всіх видів насильства у журналі вхідної документації та
журналі реєстрації фактів виявлення насильства.
4.10. Вчителю інформатики Тараненко Т.В. на веб-сайті
Гімназії розмістити інформацію:
·
Правила поведінки учасників освітнього
процесу в гімназії.
·
Телефони довіри та телефони гарячих ліній.
·
План заходів закладу, спрямований на запобігання
протидії булінгу (цькуванню).
·
Порядок реагування на випадки булінгу (цькування)
та Порядок застосування заходів виховного впливу.
11. Соціальному педагогу Сабадаш С.Ю.:
11.1.
забезпечувати соціально-психологічний
супровід здобувачів освіти, постраждалих від жорстокого поводження чи булінгу;
11.2. вчасно повідомляти адміністрацію навчального
закладу та відповідні уповноважені підрозділи органів Національної поліції
України, Службу у справах дітей про випадки булінгу;
11.3.
довести до відома батьків, або осіб, шо їх заміняють здобувачів освіти,
педагогічних працівників та інших учасників освітнього процесу щодо їх
обов'язку повідомляти про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками
якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб
за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших
осіб;
11.4.
розробити пам’ятку для педагогічних працівників закладу, щодо алгоритму дій у
випадку виявлення ознак булінгу та надати методичні рекомендації/матеріали для
проведення виховних заходів спрямованих на запобігання булінгу (цькуванню).
12.
Призначити соціального педагога Сабаш С.Ю. відповідальною за виконання плану
заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в гімназії,
різним формам насильства.
13.
Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою. Термін контролю до
31.12.2025 р.
Директор
_______________ Ірина ГРИНЬ
Додаток 1
до
наказу № 8-о/д
від
09.01.2025 р.
План заходів
по
попередженню булінгу (цькування) в Гімназії імені Віри Роїк ЛМР
на
2025 рік
Захід |
Терміни проведення |
Відповідальний |
Підготовка
наказу «Про запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти» |
Січень, 2025 |
Дмитренко
О.В. |
Затвердження
на педраді плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу
(цькування) |
Січень, 2025 |
Дмитренко
О.В. |
Нарада по
питаннях профілактики булінгу: (педагогічний персонал, обслуговуючий
персонал, технічний персонал) |
Січень, 2025 |
Дмитренко
О.В. |
Обговорення
і прийняття правил поведінки в класах, оформлення правил у вигляді плакату
(стенду) |
Вересень, 2025 |
Класні
керівники, Вчителі –
предметники, актив класу |
Розробити
пам’ятки «Протидія булінгу, секстінгу, грумінгу» |
Вересень, 2025 |
Сабадаш
С.Ю. |
Створення
(оновлення ) розділу про профілактику насильства і розміщення нормативних
документів на сайті Гімназії. |
Постійно |
Тараненко
Т.В. |
Підготовка
інформаційного куточка з профілактики насильства в освітньому
середовищі серед педагогів |
Жовтень, 2025 |
Сабадаш
С.Ю. |
Нарада по
обговоренню та формуванню рекомендацій для педагогів: по вивченню
учнівського колективу; по
розпізнаванню ознак різних видів насильства у відношенні дітей |
Листопад, 2025 |
Дмитренко
О.В. |
Участь у
акції «16 днів проти насильства» |
Грудень, 2025 |
Сабадаш С.Ю. |
Флешмоб
«Зупинимо булінг разом!» |
Грудень, 2025 |
Педагог
організатор |
Організувати
контроль за відвідуванням учнями школи. |
Постійно |
Класні керівники |
Залучати
спеціалістів різних фахівців та служб для проведення профілактичної роботи
серед молоді |
Постійно |
Сабадаш С.Ю. |
Виступ на
загальношкільних батьківських зборах про профілактику булінгу |
Вересень, 2025 |
Адміністрація,
класні керівники |
Індивідуальні
зустрічі та консультації з учнями та їхніми батьками |
Постійно |
Дмитренко
О.В. Сабадаш
С.Ю. |
Зустріч з
представниками ювенальної превенції |
Протягом року |
Заступник
директора з НВР |
Робота з педагогами та іншим персоналом |
||
Проведення
навчальних занять для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та
заходів реагування на них |
Жовтень, 2025 |
Дмитренко
О.В. Сабадаш
С.Ю. |
Тренінг для
вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти |
Осінні канікули |
Дмитренко О.В. Сабадаш
С.Ю. Залучені
фахівці |
Консультування
класних керівників у разі виникнення проблемних ситуацій |
Протягом року |
Дмитренко
О.В. Сабадаш С.Ю.
|
Круглий стіл
для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу» |
Березень, 2025 |
Дмитренко
О.В. Сабадаш
С.Ю. |
Робота з учнями |
||
Проведення
ранкових зустрічей («Ранкових коло») з метою формування навичок дружних
стосунків у класному колективі |
Протягом року |
Класні
керівники |
Проведення
тренінгів для учнів з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення
конфліктів |
Протягом року |
Сабадаш С.Ю. Класні
керівники |
Обговорити
та прийняття правила поведінки у класах |
Вересень, 2025 |
Класні
керівники |
Тиждень
толерантності |
Листопад, 2025 |
Педагог
організатор Класні
керівники Асистенти
вчителів |
Години спілкування
на тему: «Кібербулінг» |
Протягом року |
Класні
керівники |
Перегляд
відеороликів «Нік Вуйчич про булінг у школі», «Булінг у школі та як з
ним боротися – говоримо з Уповноваженим Президента України.», «Зупиніться!!!
МОЯ Історія про Булінг і Кібербулінг» |
Протягом року |
Класні
керівники |
Міні-тренінг
«Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті» |
Лютий, 2025 |
Класні
керівники 2- 4 класів |
Бесіди щодо
особистого простору і незаконність розташування в Інтернеті фото і відео
матеріалів без дозволу осіб, що на них зафіксовані. |
Лютий, 2025 |
Класні
керівники, вчителі
інформатики, основ
здоров’я |
Бесіда –
тренінг «Віртуальний терор: тролінг і кібербулінг» |
Березень, 2025 |
Класні
керівники 6-8 класів |
Уроки
відвертого спілкування «Змінюй в собі негативне ставлення до інших», «Як
подолати булінг» |
Квітень, 2025 |
Класні
керівники |
Бесіди щодо
протидії булінгу (цькуванню) з представниками поліції, соціальної служби тощо |
Протягом року |
Сабадаш С.Ю. Дмитренко
О.В. |
Робота з батьками |
||
Тематичні
батьківські збори «Протидія булінгу (цькуванню) в учнівському середовищі» |
Протягом року |
Адміністрація
школи Класні
керівники |
Круглий стіл
для батьків «Поговоримо про булінг та кібербулінг» |
Вересень, 2025 |
Дмитренко
О.В. Сабадаш С.Ю.
|
Підготовка
пам'ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення
про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання
допомоги дітям |
Жовтень, 2025 |
Сабадаш С.Ю.
Класні
керівники |
Психологічна
просвіта батьків Відео-презентація для батьків «Як розрізняти, що дитина
стала жертвою булінгу?» |
Протягом року |
Сабадаш С.Ю.
|
Консультування
батьків по захисту прав і інтересів дітей |
Протягом року |
Сабадаш С.Ю.
|
Моніторинг освітнього середовища закладу освіти |
||
Оновити
на сайті Гімназії Правила поведінки учнів та план заходів щодо запобігання і
протидії булінгу у гімназії |
Січень, 2025 |
Тараненко
Т.В. |
Створити
базу даних учнів груп ризику |
Вересень – жовтень, 2025 |
Соціальний
педагог, класні керівники |
Самооцінка
закладу освіти за показниками безпеки, комфортності, інклюзивності |
2 рази на рік |
Адміністрація
школи |
Анонімне
анкетування учнів 5-9 класів щодо насильства у гімназії |
Грудень, 2025 |
Сабадаш С.Ю.
|
Анкетування
батьків про безпеку в школі |
Грудень, 2025 |
Класні
керівники |
Діагностика
стосунків у закладі освіти. Анкетування учнів та вчителів. |
Травень, 2025 |
Сабадаш С.Ю. |
Підготовка
звітів про виконані заходи з профілактики насильства |
Травень- червень, 2025 |
Соціальний
педагог Сабадаш С.Ю. |
Моніторинг
ефективності застосування заходів виховного впливу до сторін булінгу
(цькування) та необхідність їх коригування ( за необхідності). |
Грудень, 2025 |
Комісія з
розгляду випадків булінгу (цькування) |
Додаток 1
до
наказу № 8-о/д
від
09.01.2025 р.
ПОРЯДОК
подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності)
заяв
про випадки булінгу (цькуванню) в закладі
Загальні
питання
1.
Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України «Деякі питання реагування
на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в
закладах освіти» від 28.12.2019 № 1646, зареєстрованого в Міністерстві
юстиції України 03 лютого 2020 р.за № 111/34394
2.
Цей Порядок визначає процедуру подання та розгляду заяв про випадки булінгу
(цькуванню).
3.
Заявниками можуть бути здобувачі освіти, їх батьки/законні представники,
працівники та педагогічні працівники закладу та інші особи.
4.
Заявник забезпечує достовірність та повноту наданої інформації.
5.
У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
До
булінгу (цькування) в закладах освіти належать випадки, які відбуваються
безпосередньо в приміщенні закладу освіти та на прилеглих територіях (включно з
навчальними приміщеннями, приміщеннями для занять спортом, проведення заходів,
коридорами, роздягальнями, вбиральнями, душовими кімнатами, їдальнею тощо) та
(або) за межами закладу освіти під час заходів, передбачених освітньою
програмою, планом роботи закладу освіти, та інших освітніх заходів, що
організовуються за згодою керівника закладу освіти, в тому числі дорогою до
(із) закладу освіти.
Ознаками
булінгу (цькування) є
систематичне вчинення учасниками освітнього процесу діянь стосовно малолітньої
чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників
освітнього процесу, в тому числі із застосуванням засобів електронних
комунікацій, а саме:
· умисне позбавлення їжі, одягу, коштів, документів,
іншого майна або можливості користуватися ними, перешкоджання в отриманні
освітніх послуг, примушування до праці та інші правопорушення економічного
характеру;
· словесні образи, погрози, у тому числі щодо третіх
осіб, приниження, переслідування, залякування, інші діяння, спрямовані на
обмеження волевиявлення особи;
· будь-яка форма небажаної вербальної, невербальної чи
фізичної поведінки сексуального характеру, зокрема принизливі погляди, жести,
образливі рухи тіла, прізвиська, образи, жарти, погрози, поширення образливих
чуток;
· будь-яка форма небажаної фізичної поведінки, зокрема
ляпаси, стусани, штовхання, щипання, шмагання, кусання, завдання ударів;
· інші правопорушення насильницького характеру.
Подання заяви про випадки булінгу (цькуванню)
1.
Учасники освітнього процесу можуть повідомити про випадок булінгу (цькування),
стороною якого вони стали або підозрюють про його вчинення стосовно малолітньої
чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників
освітнього процесу або про який отримали достовірну інформацію, керівника
закладу освіти або інших суб’єктів реагування на випадки булінгу (цькування) в
закладах освіти.
2.
Розгляд та неупереджене з’ясування обставин випадків булінгу (цькування)
здійснюється відповідно до поданих заявниками заяв про випадки булінгу
(цькування) (далі – Заява).
3.
Повідомлення можуть бути в усній та (або) письмовій формі, в тому числі із
застосуванням засобів електронної комунікації.
Заяви,
що надійшли на електронну пошту закладу отримує секретар , яка зобов’язана
терміново повідомити керівника закладу та відповідальну особу.
4.
Прийом та реєстрацію поданих Заяв здійснює відповідальна особа, а в разі її
відсутності – особисто керівник закладу або його заступник.
У
закладі освіти заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування) або
підозру щодо його вчинення приймає керівник закладу.
5.
Датою подання заяв є дата їх прийняття.
6.
Розгляд Заяв здійснює керівник закладу з дотриманням конфіденційності.
Керівник закладу освіти у разі отримання заяви або
повідомлення про випадок булінгу (цькування):
1.
Невідкладно у строк, що не перевищує однієї доби, повідомляє територіальний
орган (підрозділ) Національної поліції України, принаймні одного з батьків або
інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала
стороною булінгу (цькування);
2.
За потреби викликає бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги для надання екстреної
медичної допомоги;
3.
Повідомляє службу у справах дітей з метою вирішення питання щодо соціального
захисту малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу
(цькування), з’ясування причин, які призвели до випадку булінгу (цькування) та
вжиття заходів для усунення таких причин;
4.
Повідомляє центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді з метою здійснення
оцінки потреб сторін булінгу (цькування), визначення соціальних послуг та
методів соціальної роботи, забезпечення психологічної підтримки та надання
соціальних послуг;
5.
Скликає засідання комісії з розгляду випадку булінгу (цькування) (далі -
комісія) не пізніше ніж упродовж трьох робочих днів з дня отримання заяви або
повідомлення.
Комісія з розгляду випадків булінгу (цькування)
1.
Склад комісії затверджує наказом керівник закладу освіти.
Комісія
виконує свої обов’язки на постійній основі.
2.
Склад комісії формується з урахуванням основних завдань комісії.
Комісія
складається з голови, заступника голови, секретаря та не менше ніж п’яти її
членів.
До
складу комісії входять педагогічні (науково-педагогічні) працівники, у тому
числі практичний психолог та соціальний педагог (за наявності) закладу освіти,
представники служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім’ї, дітей
та молоді.
До
участі в засіданні комісії за згодою залучаються батьки або інші законні
представники малолітніх або неповнолітніх сторін булінгу (цькування), а також
можуть залучатися сторони булінгу (цькування), представники інших суб’єктів
реагування на випадки булінгу (цькування) в закладах освіти.
3.
Головою комісії є керівник закладу освіти.
Голова
комісії організовує її роботу і відповідає за виконання покладених на комісію
завдань, головує на її засіданнях та визначає перелік питань, що підлягають розгляду.
Голова
комісії визначає функціональні обов’язки кожного члена комісії. У разі
відсутності голови комісії його обов’язки виконує заступник голови комісії.
У
разі відсутності голови комісії та заступника голови комісії обов’язки голови
комісії виконує один із членів комісії, який обирається комісією за поданням її
секретаря.
У
разі відсутності секретаря комісії його обов’язки виконує один із членів
комісії, який обирається за поданням голови комісії або заступника голови
комісії.
4.
Секретар комісії забезпечує підготовку проведення засідань комісії та
матеріалів, що підлягають розгляду на засіданнях комісії, ведення протоколу
засідань комісії.
5.
Член комісії має право:
· ознайомлюватися з матеріалами, що стосуються випадку
булінгу (цькування), брати участь у їх перевірці;
· подавати пропозиції, висловлювати власну думку з
питань, що розглядаються;
· брати участь у прийнятті рішення шляхом голосування;
· висловлювати окрему думку усно або письмово;
· вносити пропозиції до порядку денного засідання
комісії.
6.
Член комісії зобов’язаний:
· особисто брати участь у роботі комісії;
· не розголошувати стороннім особам відомості, що стали
йому відомі у зв’язку з участю у роботі комісії, і не використовувати їх у
своїх інтересах або інтересах третіх осіб;
· виконувати в межах, передбачених законодавством та
посадовими обов’язками, доручення голови комісії;
· брати участь у голосуванні.
Порядок
роботи комісії
1.
Метою діяльності комісії є припинення випадку булінгу (цькування) в закладі
освіти; відновлення та нормалізація стосунків, створення сприятливих умов для
подальшого здобуття освіти у групі (класі), де стався випадок булінгу
(цькування); з’ясування причин, які призвели до випадку булінгу (цькування), та
вжиття заходів для усунення таких причин; оцінка потреб сторін булінгу
(цькування) в соціальних та психолого-педагогічних послугах та забезпечення
таких послуг.
2.
Діяльність комісії здійснюється на принципах:
· законності;
· верховенства права;
· поваги та дотримання прав і свобод людини;
· неупередженого ставлення до сторін булінгу
(цькування);
· відкритості та прозорості;
· конфіденційності та захисту персональних даних;
· невідкладного реагування;
· комплексного підходу до розгляду випадку булінгу
(цькування);
· нетерпимості до булінгу (цькування) та визнання його
суспільної небезпеки.
· Комісія у своїй діяльності забезпечує дотримання вимог
Законів України «Про інформацію», «Про захист персональних даних».
3.
До завдань комісії належать:
· збір інформації щодо обставин випадку булінгу
(цькування), зокрема пояснень сторін булінгу (цькування), батьків або інших
законних представників малолітніх або неповнолітніх сторін булінгу (цькування);
висновків практичного психолога та соціального педагога (за наявності) закладу
освіти; відомостей служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім’ї,
дітей та молоді; експертних висновків (за наявності), якщо у результаті
вчинення булінгу (цькування) була завдана шкода психічному або фізичному
здоров’ю потерпілого; інформації, збереженої на технічних засобах чи засобах
електронної комунікації (Інтернет, соціальні мережі, повідомлення тощо); іншої
інформації, яка має значення для об’єктивного розгляду заяви;
· розгляд та аналіз зібраних матеріалів щодо обставин
випадку булінгу (цькування) та прийняття рішення про наявність/відсутність
обставин, що обґрунтовують інформацію, зазначену у заяві.
· У разі прийняття рішення комісією про наявність
обставин, що обґрунтовують інформацію, зазначену у заяві, до завдань комісії
також належать:
· оцінка потреб сторін булінгу (цькування) в отриманні
соціальних та психолого-педагогічних послуг та забезпечення таких послуг, в
тому числі із залученням фахівців служби у справах дітей та центру соціальних
служб для сім’ї, дітей та молоді;
· визначення причин булінгу (цькування) та необхідних
заходів для усунення таких причин;
· визначення заходів виховного впливу щодо сторін
булінгу (цькування) у групі (класі), де стався випадок булінгу (цькування);
· моніторинг ефективності соціальних та
психолого-педагогічних послуг, заходів з усунення причин булінгу (цькування),
заходів виховного впливу та корегування (за потреби) відповідних послуг та
заходів;
· надання рекомендацій для педагогічних
(науково-педагогічних) працівників закладу освіти щодо доцільних методів
здійснення освітнього процесу та інших заходів з малолітніми чи неповнолітніми
сторонами булінгу (цькування), їхніми батьками або іншими законними
представниками;
· надання рекомендацій для батьків або інших законних
представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу
(цькування).
4.
Формою роботи комісії є засідання, які проводяться у разі потреби. Дату, час і
місце проведення засідання комісії визначає її голова.
5.
Засідання комісії є правоможним у разі участі в ньому не менш як двох третин її
складу.
6.
Секретар комісії не пізніше вісімнадцятої години дня, що передує дню засідання
комісії, повідомляє членів комісії, а також заявника та інших заінтересованих
осіб про порядок денний запланованого засідання, дату, час і місце його
проведення, а також надає/надсилає членам комісії та зазначеним особам
необхідні матеріали в електронному або паперовому вигляді.
7.
Рішення з питань, що розглядаються на засіданні комісії, приймаються шляхом
відкритого голосування більшістю голосів від затвердженого складу комісії. У
разі рівного розподілу голосів голос голови комісії є вирішальним.
8.
Під час проведення засідання комісії секретар комісії веде протокол засідання
комісії за формою згідно з додатком до цього Порядку, що оформлюється наказом
керівника закладу освіти.
9.
Особи, залучені до участі в засіданні комісії, зобов’язані дотримуватись
принципів діяльності комісії, зокрема не розголошувати стороннім особам
відомості, що стали їм відомі у зв’язку з участю у роботі комісії, і не
використовувати їх у своїх інтересах або інтересах третіх осіб.
Особи,
залучені до участі в засіданні комісії, під час засідання комісії мають право:
· ознайомлюватися з матеріалами, поданими на розгляд
комісії;
· ставити питання по суті розгляду;
· подавати пропозиції, висловлювати власну думку з
питань, що розглядаються.
10.
Голова комісії доводить до відома учасників освітнього процесу рішення комісії
згідно з протоколом засідання та здійснює контроль за їхнім виконанням.
11.
Строк розгляду комісією заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування)
в закладі освіти та виконання нею своїх завдань не має перевищувати десяти
робочих днів із дня отримання заяви або повідомлення керівником закладу освіти.
Додаток 1
до
наказу № 8-о/д
від
09.01.2025 р.
ПОРЯДОК
застосування заходів виховного впливу
1.
Цей Порядок визначає процедуру застосування заходів виховного впливу в закладі.
2.
Заходи виховного впливу - заходи, які застосовуються під час освітнього процесу
щодо сторін булінгу (цькування) та забезпечують корекцію їхньої поведінки,
зокрема виправлення деструктивних реакцій та способів поведінки у
міжособистісних стосунках.
3.
Заходи виховного впливу до сторін булінгу (цькування) у Гімназії застосовуються
з метою:
· відновлення та нормалізації відносин між сторонами
булінгу (цькування) після відповідного випадку;
· недопущення повторення випадку булінгу (цькування) між
сторонами булінгу (цькування);
· загальної превенції випадків булінгу (цькування) у
закладі освіти.
4.
Необхідні заходи виховного впливу до сторін булінгу (цькування) визначає
комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі, зокрема:
· мету, конкретні завдання, зміст, методи та форми
заходів виховного впливу;
· критерії визначення співвідношення між запланованими
та отриманими результатами заходів виховного впливу.
Моніторинг
ефективності застосування заходів виховного впливу до сторін булінгу
(цькування) та необхідність їх коригування визначає комісія з розгляду випадків
булінгу (цькування) в закладі на черговому засіданні.
5.
Заходи виховного впливу реалізуються педагогічними працівниками закладу освіти,
як окремо так і спільно з фахівцями служби у справах дітей та центру
соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді із залученням необхідних фахівців
із надання правової, психологічної, соціальної та іншої допомоги, в тому числі
територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України та інших
суб’єктів реагування на випадки булінгу (цькування).
Суб’єкти
реагування на випадки булінгу (цькування) в закладах освіти під час реалізації
заходів виховного впливу діють в межах повноважень, передбачених законодавством
та цим Порядком.
6.
Психологічний та соціально-педагогічний супровід застосування заходів виховного
впливу у групі (класі), в якій (якому) стався випадок булінгу (цькування),
здійснюють у межах своїх посадових обов’язків практичний психолог та соціальний
педагог (за наявності) закладу освіти, зокрема:
· діагностику рівня психологічної безпеки та аналіз її
динаміки;
· розробку програми реабілітації для потерпілого
(жертви) та її реалізацію із залученням батьків або інших законних
представників малолітньої або неповнолітньої особи;
· розробку корекційної програми для кривдника (булера)
та її реалізацію із залученням батьків або інших законних представників
малолітньої або неповнолітньої особи;
· консультативну допомогу всім учасникам освітнього
процесу;
· розробку профілактичних заходів.
Додаток 1
до
наказу № 8-о/д
від
09.01.2025 р.
Орієнтовний зразок заяви
Директору
Гімназії імені Віри Роїк ЛМР
Гринь І.М.
__________________________________
(прізвище, ім’я, по батькові заявника)
__________________________________
(адреса проживання)
__________________________________
(контактний телефон)
ЗАЯВА
Зміст
заяви викладається довільно.
В
заяві повідомляється про випадки булінгу (цькування), а саме обставини, місце,
час та яким чином здійснювався булінг (цькування).
Вказується
відомості про потерпілого (жертви булінгу), кривдника (булера), спостерігачів
(за наявності).
__________
__________
(дата)
(підпис)
Додаток 1
до
наказу № 8-о/д
від
09.01.2025 р.
ПРОТОКОЛ №_____
засідання комісії з розгляду випадків булінгу
(цькування)
______________________________________________________________
(Найменування закладу освіти)
«___» _______________ 20___ р.
___________________________________ Час ___ год __ хв
Підстава:
________________________________________________________________
(від кого і коли надійшло заява або повідомлення про випадок булінгу
(цькування)
________________________________________________________________
(стислий зміст заяви або повідомлення)
___________________________________________________________
___________________________________________________________
Присутні:
Члени
комісії (_____ осіб) згідно з наказом про склад комісії від ___________
№_______:
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Інші
особи (______ осіб):
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
СЛУХАЛИ:
І.
Затвердження Порядку денного засідання
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
ІІ.
Розгляд питань Порядку денного засідання
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
ІІІ.
Ухвалили рішення про потреби сторін булінгу (цькування) в соціальних та
психолого-педагогічних послугах
_______________________________________________________________
(опис відповідних послуг та відповідальні за їх надання)
заходи
для усунення причин булінгу (цькування)
____________________________________________________________
(опис
заходів та відповідальні за їх виконання)
заходи
виховного впливу щодо сторін булінгу (цькування)
______________________________________________________________
(опис
заходів та відповідальні за їх виконання)
рекомендації
для педагогічних (науково-педагогічних) працівників закладу освіти щодо
доцільних методів здійснення освітнього процесу та інших заходів з малолітніми
чи неповнолітніми сторонами булінгу (цькування), їхніми батьками або іншими
законними представниками
__________________________________________________________
(опис рекомендацій і суб’єктів призначення цих рекомендацій)
рекомендації
для батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої
особи, яка стала стороною булінгу (цькування)
_________________________________________________________
(опис рекомендацій і суб’єктів призначення цих рекомендацій)
Голова
комісії
______________
Секретар
_______
1
Розділ II доповнюється окремими сторінками.
2
Розділ III доповнюється окремими сторінками.
Немає коментарів:
Дописати коментар