Результати опитування школярів про "Булінг у нашій школі"
понеділок, 6 грудня 2021 р.
неділя, 21 листопада 2021 р.
План заходів щодо проведення акції « 16 днів проти гендерно зумовленого насильства"
по Лубенській ЗШ І-ІІІ ступенів №7 ім В. Роїк
1.
|
Оголошення про початок проведення акції. Оновлення
інформації на сайті школи «16 днів проти гендерно зумовленого насильства» |
1-11 |
25.11.2021 |
Класні керівники Сагайдак Л.М. Тараненко Т.В. |
2. |
Книжково-ілюстративна
виставка в бібліотеці «Насильству - стоп» |
1-11 |
25.11-10.12 |
Бібліотекар Алєксандрова Л.В. |
3. |
Профілактична загальношкільна акція «Синя стрічка – проти насильства» |
1-11 |
25.11 |
Сагайдак Л.М. Учнівське самоврядування |
4. |
Вивчення
проблеми булінгу за допомогою онлайн-сервісу для анонімного опитування учнів
з метою оновлення статистичних даних та можливості слідкувати за динамікою
проблеми |
5-11 |
Протягом акції
|
Заступник
Дмитренко О.В. Соціальний педагог Сабадаш С.Ю. |
5. |
Виховна
година «Ми за світ проти насилля» |
8-11 |
26.11 |
Класні керівники |
6. |
Конкурс
малюнків «Щаслива сім’я без насильства» |
1-7 |
26.11-29.11 |
Вчителі образотворчого мистецтва, відповідальні за
виставку Черевко Н.В., Неділя Н.М. |
7. |
Розповсюдження буклетів «Протидія
жорстокого поводження з дітьми» |
1-11 |
29.11- 30.11 |
Практичний психолог Дончик В.М. Соціальний педагог Сабадаш С.Ю. |
8. |
Бесіда «СНІД:
подумай про майбутнє - обери життя» Опитування, анкетування учнів щодо знань про ВІЛ/СНІД,
попередження про небезпеку інфікування.
|
9-11 |
01.12 |
Медична сестра Ільїна Л. Практичний психолог Дончик В.М. |
9. |
Онлайн – квест з безпечного працевлаштування https://stoptrafficking.org/#about https://quest.stoptrafficking.org/start
|
10-11 |
02.12
|
Учні 10-11 класів |
10. |
Перегляд і обговорення фільмів „Ловці мрій” , «Максим»
(торгівля людьми)
|
1-6 |
02.12 |
Класні керівники |
11. |
Перегляд і обговорення документального фільму
«Життя на продаж»
|
10-11 |
02.12 |
Класні керівники |
12. |
Уроки спілкування «Дивіться на нас
як на рівних» Перегляд і обговорення короткометражного фільму «Квиток
без місця» Написання
листів-звернення до людей з особливими потребами |
6-11 |
03.12
|
Класні керівники |
13. |
Уроки спілкування «П’ять кроків назустріч» Перегляд і обговорення мультфільму «Мотузки» Написання листів-звернення до людей з особливими
потребами. |
1-5 |
04.12 |
Класні керівники |
14. |
Зустрічі з
волонтерами «Твори
добро » до Міжнародного дня волонтера
|
1-11 |
05.12
|
Сагайдак Л.М. Учнівське самоврядування |
15. |
Диспут
«Корупція: суть, причини, наслідки»
|
|
Протягом акції
|
Вчитель історії Лисенко О.Ю. |
16. |
Виставка
малюнків плакатів до Дня
права «Світ моїх прав»
|
1-11 |
10.12
|
Відповідальні за виставку Тригуб О.А., Тараненко Т.В. |
17. |
Виставки друкованих видань до міжнародного Дня прав людини |
1-11 |
10. 12 |
Бібліотекар |
18. |
Інтелектуальна
гра «Ерудити правознавства»
|
|
Протягом акції
|
Вчитель історії Карпенко О.М.
|
19. |
Імітаційна
гра для молодших школярів «Якщо тебе ображають»
|
1-4 |
Протягом акції
|
Практичний психолог Дончик В.М. Соціальний педагог Сабадаш С.Ю.
|
20. |
Імітаційна
гра для учнів середніх класів «Розкажи про насильство
|
5-7 |
Протягом акції
|
Практичний психолог Дончик В.М. Соціальний педагог Сабадаш С.Ю. |
21. |
Бесіди з
батьками щодо недопущення жорстокого поводження з дітьми та домашнього
насильства, відповідальності за порушення норм законів України «Про запобігання та протидію
домашньому насильству»
|
1-11 |
Протягом акції
|
Класні керівники
|
22. |
Зустрічі з працівниками правоохоронних органів |
1-11 |
Протягом акції
|
Заступник директора з НВР |
пʼятниця, 19 листопада 2021 р.
неділя, 14 листопада 2021 р.
понеділок, 18 жовтня 2021 р.
середа, 13 жовтня 2021 р.
Школа безпеки
В Україні та Європі кожна п’ята дитина зазнала бодай однієї форми сексуального насильства офлайн. У 70–80% цих випадків агресором є людина, яку дитина добре знає (близький родич, друзі родини, тренери тощо).
«Нереальний» та анонімний, Інтернет – ще небезпечніше місце. Наприклад, 17,6 % дітей готові зустрітися з онлайн-незнайомцями в реальному житті. Відтак, за останній рік 1 з 4 дітей (23,5%) зіткнулися бодай із однією з форм сексуального насильства онлайн.
Але чи не найбільше нас в Українському фонді «Благополуччя дітей» турбує те, що майже половина дітей НЕ поділилися ситуацією насильства, що з ними трапилася в мережі. А переважна більшість тих, хто поділилися (77,6%), розповіли друзям і подругам. Тільки третина розповіла дорослим: батькам, старшим сестрам чи братам, іншим довіреним людям.
Про що це говорить нам, тямущим, усвідомленим дорослим?
- По-перше, наш дорослий обов’язок – зосередитися на попередженні.
- По-друге, ми повинні виховувати дітей в культурі безпеки – демонструвати її своїм прикладом, навчати правил безпечної поведінки та вчити розпізнавати ризики відповідно до віку.
- По-третє, діти мають нам довіряти – і у наших руках побудувати ці довірливі взаємини з ними та вчасно прийти на допомогу, якщо вона потрібна.
четвер, 23 вересня 2021 р.
Профілактика булінгу та кібербулінгу в учнівському середовищі
Категорія: STOP БУЛІНГ
Нині серед учнівської молоді надзвичайно загострилася проблема насильства, здійснюваного самими дітьми одне до одного. Останніми роками визнано поширення в освітній практиці такого явища, як шкільний булінг. Це соціальна проблема всього світу протягом останніх ста років, однак вона ще й досі не вивчена. Перші публікації в Україні з’явилися 2005 р.
Булінг (bullying, від анг. bully - хуліган, забіяка, задирака, грубіян, насильник) визначається як утиск, дискримінація, цькування. Цей термін означає тривалий процес свідомого жорстокого ставлення (фізичного і психічного) з боку дитини або групи до іншої дитини або інших дітей.
Мотивацією до булінгу стають заздрість, помста, відчуття неприязні, прагнення відновити справедливість; боротьба за владу; потреба підпорядкування лідерові, нейтралізації суперника, самоствердження тощо аж до задоволення садистських потреб окремих осіб.
Як свідчить практика, форми шкільного булінгу можуть бути різними:
- систематичні кепкування з будь-якого приводу (від національності до зовнішнього вигляду дитини);
- задирство;
- фізичні і психічні приниження;
- різного виду знущання;
- бойкот та ігнорування;
- псування особистих речей та ін.
Хулігани (булі) надзвичайно винахідливі. Новітній їхній «винахід» - кібербулінг, тобто знущання з використанням електронних засобів комунікації.
Кібербулінг - це жорстокі дії з метою дошкулити, нашкодити, принизити дитину, в яких використовуються інформаційно-комунікаційні засоби: мобільні телефони, електронна пошта, соціальні мережі тощо.
Дослідники пропонують таку найзагальнішу класифікацію всіх видів булінгу:
1-ша група - прояви, пов’язані переважно з активними формами приниження;
2-га група - прояви, пов’язані зі свідомою ізоляцією, обструкцією скривджених.
Соціальна структура булінгу, як правило, має три елементи, а саме:
- переслідувач (булі);
- жертва;
- спостерігач.
У сучасній науці існує декілька підходів до вивчення булінгу. Одні дослідники зосереджують увагу на пошуку й визначенні особистісних рис, характерних для особи булі та його жертви. Інші намагаються розглядати булінг як соціально-психологічний процес.
Ось як визначає типові риси учнів, схильних ставати булі, норвезький психолог Д. Ольвеус:
- вони відчувають сильну потребу панувати й підпорядковувати собі інших учнів, переслідуючи власні цілі; вони імпульсивні й легко шаленіють;
- вони часто зухвалі та агресивні в ставленні до дорослих (передусім батьків і вчителів);
- вони не виявляють співчуття до своїх жертв;
- якщо це хлопчики, вони зазвичай фізично сильніші за інших.
Типові жертви булінгу також мають свої характерні риси:
- вони полохливі, вразливі, замкнуті й соромливі;
- вони часто тривожні, невпевнені в собі, нещасній мають низьку самоповагу;
- вони схильні до депресії й частіше за своїх ровесників думають про самогубство;
- вони часто не мають жодного близького друга та успішніше спілкуються з дорослими, ніж із однолітками;
- якщо це хлопчики, вони можуть бути фізичнослабшими за своїх ровесників.
Ці риси є водночас і причиною, і наслідком булінгу. У той самий час, на думку окремих дослідників, відтворити типовий портрет агресора та жертви неможливо.
Деякі психологи фіксують увагу не стільки на індивідуальних властивостях дитини, скільки на її місці в групі. Ті діти, які активно не включені в групові процеси, тримаються осібно, менш товариські, як правило, є аутсайдерами і їх (інколи більш обдарованих і талановитих) не люблять у групі. У таких випадках знаходиться хтось, хто бере на себе роль виконавця групової волі. У результаті виникає булінг.
Говорячи про спостерігачів (ким би вони не були), учені відзначають такі їх типові характерні риси, як відчуття провини і відчуття власного безсилля.
Практично в усіх країнах булінг більш поширений серед хлопчиків, ніж серед дівчаток, і його жертвами також частіше стають хлопчики. Це не просто пустощі або грубість, а особлива форма взаємин.
Кажучи про форми прояву булінгу, найбільш типові для хлопчиків і дівчаток, слід зазначити, що якщо хлопчики частіше вдаються до фізичного булінгу (стусани, поштовхи тощо), то дівчатка більш охоче користуються такими формами тиску, як поширення пліток, виключення з кола спілкування.
Шкільний булінг — явище системне й комплексне
Тому, до профілактики цього явища безперечно долучаються учителі, соціальні педагоги, шкільні психологи.
Інформація для учасників освітнього процесу.
Фінансова грамотність є надзвичайно важливою навичкою, яка допомагає кожному з нас ефективно управляти своїми фінансами, зберігати і прим...
-
Чому діти діляться відвертим контентом та чи є законним перегляд та поширення таких фото та відео? Новий звіт британської організації Intern...